11 juin 2017

Magnolia - Grażyna Jeromin-Gałuszka

Po tytule, okładce czy nawet streszczeniu można byłoby się spodziewać rzewnego czytadła jakich wiele i do jakich mnie nie ciągnie ale wiedziałam, że Magnolia kryje w sobie coś więcej. Autorka ujęła mnie swoim stylem w debiutanckiej powieści "Złote nietoperze", spod jej pióra nie mogła więc wyjść według mnie zła książka. Po jej ukończeniu nie tylko nie było mowy o rozczarowaniu czy nie spełnionych oczekiwaniach, Magnolia mnie tak zauroczyła, że wcale nie miałam ochoty jej opuszczać.

Gdy pilota Filipa Skalskiego porzuca żona i gdy po zawale musi zapomnieć o lataniu, decyduje się zostawić za soba swoje dotychczasowe ułożone życie, sprzedaje mieszkanie i rusza przed siebie by zatrzymać się gdzieś w Bieszczadach. Przypadkiem trafia na człowieka, od którego kupuje jako tako prosperujący pensjonat. Spotyka tam kobiety, wokół których od tej pory bedzie się toczyło jego nowe, jakże inne od poprzedniego, życie.

Historia, która mogłaby zrazić swoją momentami zakręconą fabułą, zachwyca jednak świerzością i oryginalnością. Różnorodność kobiecych portretów, wzruszające losy bohaterów, wciągająca wielowątkowość, świetne dialogi i niepowtarzalny styl Grażyny Jeromin Gałuszki sprawiły, że się w Magnolii po prostu zakochałam, a zakończenie jest, jak dla mnie, mistrzowskie. Ta tragikomiczna powieść w niezwykły sposob porusza, bawi i skłania do zadumy. Autorka zyskała we mnie kolejną wielbicielkę, która nie może się już doczekać, by na nowo pogrążyć się w magicznej atmosferze Magnolii.

Prószyński i Ska - 2013 - 382 strony






5 commentaires:

  1. Jak bede w PL musze kupic "Zlote nietoperze", bo niestety nie widze nigdzie ebooka, a pania Grazyne kocham miloscia niezmienna juz od roku. Na szczescie jeszcze mi cos na kindlu zostalo do przeczytania.

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Kamila, Zlote nietoperze sa chyba gdzies u mojej siostry, jak chcesz to latem moge ci ksiazke przeslac.

      Supprimer
  2. Mam ją, tę książkę, ale planowałam jej nie czytać, bo fragmenty w radiu mnie odstraszyły. Pani rekomendacja mnie skłania, by dać jej szansę.

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Naprawdę polecam, nie wiem które fragmenty mogły odstraszyć, czyta się szybko i przyjemnie, warto dać jej szansę. A ta "pani" to tak strasznie poważnie zabrzmiała.😉

      Supprimer
  3. To było ze 3 lata temu. Z fragmentami jest tak, że nie jest to cała książka, więc może odstraszyć dźwięk głosu, albo fragmentaryczna treść. Co do Pani to zapomniałam z kim jestem na ty, a z kim na pani. Bo że jesteśmy 'koleżankami' blogowymi, to pamiętam ;)

    RépondreSupprimer